Wiadukt mostu Poniatowskiego, który jest ponad stuletnią konstrukcją, jest obecnie poddawany niezbędnym pracom konserwacyjnym, które na celu mają nie tylko poprawę bezpieczeństwa, ale również estetyki. Remont tego zabytkowego obiektu obejmuje prace nad betonowymi i kamiennymi elementami struktury, jak również murami oporowymi. Dodatkowo, nadal trwają prace nad odtworzeniem warstwy antykorozyjnej stalowej konstrukcji mostu. Te kompleksowe zadania renowacyjne przeniosły się niedawno z ulicy Kruczkowskiego w kierunku brzegu Wisły.
Wszystkie przygotowania do remontu zostały już przeprowadzone prawie w całości. Odnowienie warstwy antykorozyjnej konstrukcji stalowej jest już na półmetku. Dodatkowo, niedawno rozpoczęto renowację kolejnego odcinka mostu – za ulicą Kruczkowskiego.
Jednakże remont nie jest łatwym zadaniem dla Zarządu Dróg Miejskich Warszawy, które zarządza projektem. Wiadukt jest zabytkiem, co oznacza, że technologia i zakres prac muszą być odpowiednio dostosowane. Mimo że wiele oryginalnych elementów z czasów budowy obiektu (1905-1913) nadal jest na miejscu, okazało się, że nie wszystkie naprawy przeprowadzone w przeszłości były skuteczne.
Potrzeba dodatkowych interwencji wynika z nieudanych napraw z przeszłości. Kompletna ocena konstrukcji żelbetowej wiaduktu wykazała, że korozja dotknęła pręty zbrojeniowe. Wiadukt potrzebuje więc większej ochrony zbrojenia i naprawy łuków żelbetowych. Te „niespodzianki” potwierdzają, że remont był konieczny.
W ramach prac renowacyjnych, wykonawca stara się minimalizować niedogodności dla mieszkańców Powiśla. Most Poniatowski i ulica Kruczkowskiego pozostają cały czas przejezdne. Oprócz odnowienia samej konstrukcji, zostaną też zmodernizowane klatka schodowa prowadząca na wiadukt oraz przejście pod aleją Jerozolimskimi łączące dwa przystanki tramwajowe. Remont znacznie poprawi estetykę całego wiaduktu.