W jednym z komisariatów w Śródmieściu policjanci zatrzymali pracownika ochrony, który zaatakował klienta w sklepie. Powodem tego zachowania była chęć klienta do zgłoszenia skargi na niego. 55-letni mężczyzna, obywatel Gruzji, musiał stawić czoła trzem zarzutom, w tym obrażeniu Polaka na tle jego narodowości.

Sytuacja miała miejsce niedawno w sklepie znajdującym się w centrum handlowym przy ulicy Złotej. Doszło tam do konfliktu między pracownikiem ochrony a klientem, który dopiero co zrobił zakupy. Następnie pokrzywdzony wrócił do sklepu chcąc zgłosić nieodpowiednie zachowanie pracownika ochrony.

Kiedy czekał na kierownika sklepu, ochroniarz uderzył go w tył głowy radiostacją. Następnie 55-latek zaczął bić go banerem reklamowym, jednocześnie obrażając i grożąc mu śmiercią ze względu na jego narodowość. Część tej sytuacji została utrwalona na filmie, nagranym przez przypadkowego świadka telefonem komórkowym.

Na miejsce incydentu szybko przybyli policjanci z Wydziału Wywiadowczo-Patrolowego komendy śródmiejskiej. Zatrzymali agresywnego ochroniarza, którym okazał się być 55-letni obywatel Gruzji. Przewieziono go do komisariatu, gdzie po nocy przebytej w areszcie poddano go dalszej procedurze.

Mężczyzna został obciążony trzema zarzutami, w tym jednym dotyczącym naruszenia ciała klienta sklepu, co spowodowało lekki stan zdrowia trwający mniej niż 7 dni. Dodatkowo oskarżono go o grożenie i obrażanie Polaka ze względu na jego narodowość.

45-letni pokrzywdzony klient sklepu został przewieziony do szpitala. Na skutek zdarzenia odniósł niewielkie obrażenia głowy.

Prokuratura Rejonowa Warszawa Śródmieście-Północ nadzoruje postępowanie w tej sprawie.