Wydział Działalności Gospodarczej i Zezwoleń na Śródmieściu w Warszawie wydaje ostrzeżenie do przedsiębiorców, przypominając im o konieczności złożenia pisemnego stwierdzenia sprzedaży różnych typów alkoholu za 2024 rok, a także zapłacenia opłaty za uzyskanie zezwoleń na sprzedaż/podawanie alkoholu w roku 2025. Zgłoszenie i opłata muszą zostać zrealizowane do dnia 31 stycznia 2025 r.

Na co przedsiębiorcy powinni zwrócić szczególną uwagę? Każdy, kto sprzedawał alkohol w 2024 roku, ma obowiązek do końca stycznia 2025 złożyć stosowne oświadczenie oraz uiścić opłatę za zezwolenie. Oryginalne oświadczenie można dostarczyć osobiście do biura Urzędu przy ulicy Nowogrodzkiej 43, wysłać pocztą pod ten sam adres lub przesłać elektronicznie przez platformy ePuap czy biznes gov. Można również skorzystać z adresu doręczeń elektronicznych (ADE) Urzędu m.st. Warszawy: AE:PL-79408-50689-FDSVF-21. Opłatę można uiścić gotówką w urzędzie lub przelewem na rachunek bankowy: 82 1030 1508 0000 0005 5001 0224.

Jeżeli przedsiębiorca nie zdoła dopełnić tych obowiązków do końca stycznia, ma dodatkowych 30 dni na realizację tego zadania. Jednakże, opóźnienie wiążę się z dodatkowym kosztem, równym 30% podstawowej opłaty za zaniechanie złożenia oświadczenia lub 30% opłaty za korzystanie z zezwoleń w 2025 roku, jeśli nie uiści opłaty na czas. Niewypełnienie tych obowiązków w wyznaczonym terminie prowadzi do wygaśnięcia zezwoleń!

Mamy również ważne informacje dla tych, którzy stracą swoje zezwolenia – nowe będzie można uzyskać po upływie pół roku od dnia ogłoszenia decyzji o wygaszeniu poprzedniego zezwolenia.