Urząd przeprowadził rozmowy, które miały miejsce pod koniec marca 2025 roku, a które połączyły Urząd Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy, śródmiejską Komendę Policji oraz Straż Miejską. Spotkanie skupiło się na kluczowych zagadnieniach takich jak: profilaktyka związana z bezpieczeństwem, organizacja imprez masowych, obrona cywilna czy zasady funkcjonowania lokali gastronomicznych i rozrywkowych na terenie dzielnicy. Ważną kwestią była również dyskusja nad możliwością zapewnienia mieszkań dla pracowników służb mundurowych.

Z uwagi na zwiększone wyzwania w zakresie bezpieczeństwa oraz ostatnie przekształcenia w strukturze służb mundurowych, podczas spotkania uznano konieczność intensyfikacji współpracy i wymiany informacji. W spotkaniu uczestniczyli reprezentanci Komendy Rejonowej Policji Warszawa I, w tym kom. Łukasz Radziewicz – Naczelnik Wydziału Prewencji oraz podkom. Przemysław Kuzia – Naczelnik Wydziału Wywiadowczo-Patrolowego. Obecni byli również przedstawiciele Straży Miejskiej, w tym Naczelnik I Oddziału Terenowego Straży Miejskiej – Andrzej Snopkiewicz. Spotkanie prowadził Burmistrz Dzielnicy Śródmieście, Aleksander Ferens.

W spotkaniu brali również udział pracownicy Wydziału Działalności Gospodarczej i Zezwoleń Urzędu Dzielnicy Śródmieście, którzy na co dzień współpracują z około 1500 firmami handlowymi i gastronomicznymi w zakresie ewidencji przedsiębiorstw i wydawania koncesji. W planach jest koordynacja działań formalnych i kontrolnych w ramach intensyfikowanej współpracy służb i Wydziału.

Aleksander Ferens, Burmistrz Dzielnicy Śródmieście, podkreślił jak istotna jest codzienna współpraca pomiędzy urzędnikami i służbami dbającymi o przestrzeganie prawa. W śródmieściu jest zameldowanych niecałe 100 tysięcy osób, ale codziennie dzielnica przyjmuje dodatkowo kilkaset tysięcy osób z innych dzielnic miasta, turystów z Polski i całego świata oraz specjalnych gości. Poza tym w centrum znajduje się wiele organów administracji samorządowej i państwowej oraz instalacje infrastruktury krytycznej. Wymiana praktycznych informacji i szybkie reagowanie to klucz do zapewnienia bezpieczeństwa.

Z uwagi na rosnące zapotrzebowanie kadrowe w służbach mundurowych, miasto Warszawa chce poprawić warunki pracy funkcjonariuszy. Dlatego prowadzi program, który polega na przekazaniu mieszkań dla służb mundurowych spełniających określone kryteria. Według burmistrza, Wydział Zasobów Lokalowych pracuje obecnie nad przygotowaniem 20 mieszkań służbowych dla pracowników policji i straży miejskiej.

Na zakończenie spotkania poruszono temat możliwości organizacji zajęć edukacyjnych dla młodzieży szkolnej oraz seniorów z zakresu bezpieczeństwa z udziałem funkcjonariuszy. Omówiono także potrzeby związane z zaplanowanymi na najbliższe miesiące wydarzeniami w przestrzeni publicznej, takimi jak imprezy kulturalne, zgromadzenia publiczne czy proces wyborczy.